دیدار امام زمان ، ارجع ترین انتظار؟

دیدار امام زمان ، ارجع ترین انتظار؟

آيا ارتباط و ديدار حضرت مهدي در دوران غيبت کبري ممکن است؟

انتظار؟

 

گروهي معتقدند در زمان غيبت كبري امكان ارتباط حضوري و تشرّف به محضر حضرت وجود ندارد، و كسي را كه ادعاي ديدار كند، بايد تكذيب كرد. مهم ترين و معتبرترين دليل اين گروه بر نفي رؤيت و مشاهدة امام عصر(ع) توقيعي است كه شش روز پيش از مرگ علي بن محمد سمري، آخرين سفير خاص امام زمان(ع) از ناحيه حضرت صادر شده است.

 

امام زمان(عج) از ما دعا مي خواهند يا عمل صالح؟

شهر سوال ـ برخي ها در اعتراض به برگزاري مجالس دعا براي تعجيل در امر ظهور امام زمان(عج) مي گويند امام زمان (عج) از ما عمل مي خواهد نه دعا! به اين افراد چه پاسخي بايد داد؟

 

چه نوع انتظارى ارجح است؟  

شهر سوال ـ درك دقيق معناي انتظار مبتني بر فهم جامع انديشه مهدويت است وانديشه مهدويت را بايد با توجه به مجموعه معارف اسلامي و در راستاي هدف كلي دين اسلام د يد . بنا بر آموزه هاي ديني ، مهدي ( عج ) روزي ظهور كرده و وعده هاي الهي را به اجرا درمي آورد،او برپا كننده حكومت صالحان مي باشد و مومنان به ميزان ايمان وعمل صالحشان در حكومت مهدي ( عج ) قرب و منزلت دارند .اين انديشه پاياني زيبا و نوراني براي جريان زندگي انسان تصوير ميكند و عامل شعله ور شدن اميد در دل هاي مومنين است . اميد به ظهور مهدي ( عج ) همان اميد به خداست . اميد موتور حركت انسان در زندگي است و اميد به مهدي ( عج ) عامل حركت استوارتر انسان در مسير خوبي ها يعني همان هدف اصلي دين مي باشد .

? ديدگاه

با در نظر گرفتن پيشرفت جامعه بشري، دعاي براي ظهور امام زمان چه معنايي دارد؟

شهر سوال ـ آنکه که طالب ظهور امام زمان (عج) است، نسبت به کسي که پيشرفت هاي بشر را کافي مي داند، شناخت متفاوتي از جهان و انسان دارد. اگر چه حتي با مادي ترين نگاه ها به عالم نيز، انتظار آمدن منجي، کاملا منطقي و متين است. بنابراين ابتدا بايد به بررسي انسان شناسي و جهان شناسي ها پرداخت که روشن شود، امام معصوم چه جايگاهي در زندگي بشر دارد. و سپس به اين نکته انديشيد که وضعيت امروز دنياي مادي، حتي براي يک مادي گرا ، مي تواند مطلوب و راضي کننده باشد؟

 

 امام زمان تنها ??? يار دارند پس تکليف ساير عاشقان چيست?

شهر سوال ـ آنچه از روايات فراواني بدست مي آيد اين است که در زمان ظهور آن حضرت، ياران اصلي که ??? نفر هستند که به ايشان مي پيوندند. در مورد تعداد ياران حضرت مهدي(عج)، سه دسته روايات وجود دارد:

ادامهدرباره اگر امام زمان تنها ??? يار دارند پس تکليف ساير عاشقان چيست؟

چه طور مي توان امام زمان(عج) راخوشحال کرد؟

 

شهر سوال ـ امام صادق(ع) فرموده اند: «در هر پنج شنبه اعمال بندگان به رسول خدا(ص) و امامان(ع) عرضه مي شود».[?]

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 10 مرداد 1393برچسب:, ] [ 16:24 ] [ no name ]
[ ]